lauantai 23. toukokuuta 2015

Loppukirjoitus (22.5-23.5.15)

Noniin, nyt on selvitty kotiin pitkän reissun päätteeksi. Lähtö tosiaan oli vähän viiden jälkeen bussiasemalle ja Chris lähti aikaisemmin töistä voidakseen kuskata meidät sinne. Perille päästyämme lyötiin kättä päälle ja kiitimme Chrisiä huolenpidosta. Sitten odoteltiinkin vähän enemmän kuin piti bussia, joka oli puoli tuntia myöhässä. Bussimatka meni muuten ihan hyvin, mutta noin kahden ja puolen tunnin matkustamisen jälkeen piti vaihtaa kuskia. Lontoosta päin tuleva vaihtokuski oli kuitenkin myöhässä ja kuulutuksessa sanottiin, että matkaan tulee puolen tunnin tauko. Tauko venyikin sitten yli puoleentoista tuntiin, kun kuskilla oli lakisääteinen puolen tunnin tauko vielä senkin jälkeen, kun hän oli saapunut reippaasti myöhässä paikalle. Tässä vaiheessa meidän suunnitelma 00.30 lähtevän junan ottamisesta Victoria Stationilta Gatwickiin meni plörinäksi ja oli aika keksiä jotain muuta tekemistä, koska Teemu oli katsonut netistä Victoria Stationin menevän kiinni kahden aikoihin ja seuraavan junan tulevan vasta klo 03.30. Loppumatka bussilla mentiin ilman pysähdyksiä suoraan Lontooseen ja tässä välissä sain nukuttuakin muutaman tunnin.

Victoria Coach Stationilla olimme perillä noin 01.30. Keräsimme matkatavarat mukaamme ja rupesimme miettimään, missä kulutettaisiin muutama tunti. Sitten katsoimme yhden pysäkin taulua ja huomasimme. että kymmenen minuutin kuluttua lähtisi bussi suoraan Gatwickiin. Lähdimme sitten hirveällä kiirellä etsimään lippuautomaattia vain huomataksemme, että lipunmyynti kyseiseen bussiin oli jo sulkeutunut. Sitten Teemu keksi, että olemme Buckingham Palace Roadilla ja lyhyen kävelymatkan päässä olisi kyseinen pytinki koko komeudessaan. Päätimme sitten lähteä katsastamaan paikan ja vietimme siellä jonkun tovin ihailemassa maisemia ja pohtimassa meidän reissua. Harvemmin sitä pääsee näkemään tälläistä paikkaa kahden/kolmen aikaan aamuyöstä ilman minkäänlaisia turistirysiä! :) Bussin myöhästyminen oli siis onni onnettomuudessa, koska muuten tämä kokemus olisi jäänyt kokematta.

Buckingham Palacessa vierailun jälkeen kävelimme takaisin Victoria Coach Stationille. Meillä oli hyvä ajoitus, koska ovet olivat juuri aukeamassa. Ostimme junaliput automaatista ja onneksemme huomasimme, että tasan kolmelta tulee juna, joka pysähtyy myös Gatwickissa ja menimme sitten sillä lentokentälle. Lentokentällä selvitimme tiemme yllättävän nopeasti ja vaivattomasti sisäänkirjausten ja turvatarkastusten läpi ja menimme syömään italialaiseen ravintolaan aamupalaa, jonka jälkeen pyörimme kaupoissa ja kävimme myös vaihtojakson päätöksen kunniaksi juomassa yhdet lentokentän baarissa. Kokonaisuudessaan aika meni tosi paljon nopeammin, kuin mitä olisin kuvitellut ja meillä oli tosi paljon hauskempaa verrattuna siihen, miltä paluumatkan suunnitelma kuulosti paperilla. Oikeastaan vain viimeinen tunti oli sellaista tylsää odottelua, mitä olisi olettanut lentokentällä oleskelun olevan, mutta sekin meni suhteellisen nopeasti lähinnä sen takia, että töissä saattoi välillä tylsistyä paljon pidempiä aikoja. Lennollakin sain nukuttua jonkin aikaa, niin sekin meni suhteellisen nopeasti.

Lennon jälkeen perheeni olikin odottamassa minua ja automatka kotiin alkoi. Kotiin päästyäni syötiin hyvää ruokaa, annoin tuliaiset perheelleni ja kävin pitkästä aikaa nauttimassa saunan lämmöistä. Nyt kun saan tämän blogin kirjoitettua, onkin sitten varmaan jo nukkumaanmenoaika. :D

Tämän aterian voimin jaksoi ihan hyvin loppumatkan! :)
Kaksi kuukautta meni loppujen lopuksi todella nopeasti, vaikka paikka paikoin koti-ikävän myötä aika tuntui vähän matelevankin. Kokemuksesta jäi paljon tosi arvokkaita asioita käteen, niin hyvät jutut kuin sitten huonotkin. Paljon enemmän positiivista tässä reissussa on ollut kuin negatiivista, mutta molemmat asiat opettavat ihan yhtä paljon ja tulen muistamaan tämän kokemuksen koko loppuikäni. Nyt vaan sitten vielä maanantaina arviointikeskusteluun jännäämään, että kaikki tarvittavat paperit ovat mukana ja perjantaina onkin sitten ammattikoulusta valmistumisen aika, mitä odotan innolla, samoin kuin kaikkien kavereiden näkemistä ja tietenkin myös kesän tuloa. :) Kiitokset Hyrialle tästä hienosta mahdollisuudesta, sen pituinen se.